Kormány döntése szerint a 2019. évtől kormányablak-feladatok ellátására kialakított mobilizált ügyfélszolgálatok viszik közelebb a kormányablakok által nyújtott szolgáltatásokat az állampolgárokhoz. Már a baranyai kistelepüléseken élők is igénybe vehetik a kormányablakbusz szolgáltatásait.
Magyarország kormánya számára kiemelten fontos, hogy az állammal kapcsolatos ügyeket mindenki egyszerűen, gyorsan, lakóhelyéhez közel tudja intézni. Ezt a célt szolgálja a Baranya Megyei Kormányhivatal kormányablakbusza is, ahol több mint 2500 ügykörben nyújthatnak be kérelmet, indíthatnak ügyet, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről az ügyfelek. Az ügyintézést tapasztalt kormányablak szakügyintéző, valamint települési ügysegéd segíti.
A kormányablakbuszban – a korábban már megszokott ügysegédi szolgáltatások mellett – lehetőség van például a személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu-regisztrációra is. A speciális járműben két munkaállomás, ezekhez kapcsolódóan beépített fényképezőgép, nyomtató és szkenner teszi lehetővé a helyben történő ügyintézést. A busz akadálymentesített, így mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas.
A kormányablakbuszon bankkártyával történő fizetés biztosított, ugyanakkor felhívjuk a figyelmet, hogy elkészült okmányok átvételére, illetve gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre továbbra is csak a kormányablakokban tudunk lehetőséget biztosítani.
A Baranya megyei kormányablakbusz a következő időpontban várja az ügyfeleket Véménden:
2024. augusztus 1. (csütörtök) 10.00 – 11.30 óra között
2024. augusztus 29. (csütörtök) 10.00 – 11.30 óra között
2024. szeptember 26. (csütörtök) 10.00 – 11.30 óra között
2024. október 24. (csütörtök) 10.00 – 11.30 óra között
2024. november 21. (csütörtök) 10.00 – 11.30 óra között
2024. december 19. (csütörtök) 10.00 – 11.30 óra között
Helyszín: Véménd, Tavasz utca 1. (Házasságkötő terem előtt)